juni 2021, nieuwe camper inrijden

Bijgewerkt tot 21 september

Eindelijk onze nieuwe Carthago is 11 mei afgeleverd  en zijn we met onze “oude” camper naar Ochtrup gereden om deze om te wisselen voor de nieuwe. Duitsland zat nog steeds in Lock Down, dus moesten we ons eerst laten testen. Gelukkig waren we negatief getest, (hadden ook niet anders verwacht). Met de nieuwe Carthago (op Duits kenteken)  zijn we terug naar huis gereden. Zowel heen als terug nergens Corona-controles gezien.

Zondag 30 mei 2021,  Eindelijk. We kunnen vertrekken richting Duitsland. Gisteren is bekend gemaakt dat wij Nl-ders geen negatieve test meer hoeven te tonen om Duitsland in te mogen. Overigens geeft NL nog steeds Duitsland met de oranje kleur IMG20210530183228aan. Dus alleen noodzakelijke reizen. Wij vinden het erg noodzakelijk om de nieuwe camper in te rijden.

We rijden vandaag naar de CP in Buren voor de aller eerste overnachting met onze nieuwe aanwinst. Eerst over de A3 richting Oberhausen en daarna over de A2 richting Dortmund en dan de A44 tot de afslag Buren. Op een P drinken we nog snel een kopje koffie, maar gaan snel verder. Om 13.30 uur arriveren we op de CP in Büren. Hier hebben we vaker gestaan, waren heel benieuwd of/ en hoeveel campers er zullen staan. Alleen maar Duitse campers en gelukkig was er nog 1 plaats vrij.  Het was de hele dag prachtig weer. Het doel voor morgen is de Camperplaats bij Bebra, (Freizeitpark Breitenbacher See).

Maandag 1 juni. We overwegen om nog een dag te blijven staan, get weer is prachtig, de zon stond al weer hoog aan de hemel. De campers staan aan de bosrand en daardoor tot ver in de morgen in de schaduw  en dus pas laat sta je er in de zon. Daarom  besloten we te vertrekken. Eerst even diesel tanken, bij een km.st. van 500.  Tom Tom stuurt ons terug door het dorp Büren terug naar de snelweg  De tot Kassel de A44 (incl korte een file), daar na via de A7 tot de afslag Malsfeld. Daar was een Burger IMG20210531205722_compressedKing waar we ons bezondigden aan een Whopper. Na plm 50 km kwamen we aan in Bebra op de CP Freizeitpark Breitenbacher See. We hadden opnieuw geluk, er was nog 1 plaats vrij met de neus naar het meer. De CP mag a.g.v. Corona maar 50% van de beschikbare plaatsen gebruiken. De campers moeten min. op 3 mtr afstand staan. De plaatsen zijn gemarkeerd. Aankomst 13.30 uur km.st. 644.

Dinsdag 2 juni. IMG20210601111151_compressed - kopieNet als gisteren volop zon en geen schaduw. De campers staan allemaal op een rij met het gezicht naar het meer. Langs het meer, net voor de rij campers is een pad waarlangs ‘savonds door volwassenen geflaneerd wordt en smiddags komen moeders met hun kinders die vaak gaan zwemmen. Al-met-al heel gezellig. IMG20210601104627_compressed - kopieDe zonsondergang is prachtig en wordt gespiegeld in het water van het meer. We hebben een ruim half uur langs het meer gewandeld met een uitzichtpunt waar je de campers overkant van het meer kunt zien staan.IMG20210601105319_compressed

woensdag 2 juni. Weer een heerlijke dag, hele dag de zon. De luifel uitgeprobeerd. Ook weer samen gewandeld. Tot 9 uur savonds werd er nog in het meer gezwommen.  Morgen is hier een feestdag: Frohnleichnam. Het kon wel eens druk worden.

maandag 7 juni. Het is bewolkt, net als gisteren, in de nachten heeft het wat geregend.  De afgelopen dagen hebben we het prima naar ons zin gehad, Het werd hier aardig druk met badgasten, maar wel leuk. Iedere dag hebben we een half uurtje gewandeld en ben 1 keer met de fiets naar een supermarkt geweest. Zaterdag was onweer voorspeld, maar hebben we niet gekregen. We hoorden wel dat er plaatselijk erg veel regen is gevallen met water overlast. Vanochtend zijn we samen naar de supermarkt gewandeld en inkopen gedaan.

Eerder hadden we besloten om in ieder geval tot maandag (vandaag) te blijven en daarna verder trekken. Maar het bevalt  ons hier erg goeden dus blijven we deze week nog hier. Vanaf het komende weekend lijkt de zomer echt te beginnen. Dan kijken we weer wat dan te doen.

IMG20210602145814_compressedIMG20210603134758_compressed

IMG20210605115224_compressedIMG20210605205345_compressed

zaterdag 12 juni. De afgelopen week was afwisselend zonnig en bewolkt met een prima temperatuur van 22 tot 25 graden. Alleen woensdag 1 regenbui gehad. Iedere dag wel gewandeld en gezwommen in het meer.  Vrijdag 2 x met de fiets naar de Lidl geweest om Spätlase te halen die daar in de aanbieding was. Per keer 6 flessen in de rugzak. Scheelde 1 Euro per fles met de lidl in Doetinchem. Morgen blijven we nog hier, maar maandag gaan we dan echt verder. Het doel is richting het Harzgebergte..

zondag 13 juni. Weer een mooie dag, volop zon maar met een frisse wind. Toch was het erg druk met zonneaanbidders, zwemmers en veel SUP’s op het meer.  Zelf proberen we een kleurtje te kweken. Al met al een gezellige en mooie dag. Morgen gaan we hier weg.

De camper doet het overigens prima, op een paar kleinigheden na. Het water komt pulserend uit de kraan, het diepvriesvak sluit niet goed af, hierdoor veel ijsafzetting. Met RSF is een afspraak gemaakt voor 1 juli.a.s. Het kon helaas niet eerder.

IMG20210613150943_compressed IMG20210610210523_compressedIMG20210611114046_compressedKleedje knopenIMG20210611114356_compressedIMG20210613150929_compressed    In de loop van de middag was het veel drukker dan op de foto te zien is  Hoezo corona?

maandag  14 juni.De volgende geplande stop is slechts 40 km verder. We vertrekken uit Bedra, nagezwaaid door onze buren en nadat we de watertank hebben bijgevuld.Met 100 ltr staat de meter weer op 70%. In Bebra eerst in deIMG20210614132559_compressed Lidl samen boodschappen gedaan Daarna op de TomTom naar de CP in Meissner-Germerode. Via de B27 en dan in de buurt van Eschwege linksaf een landweg in. De CP ligt net buiten het dorp, tegen de helling van de berg Meissner. Het gebied heet “Frau Holle Land” . Er staan 3 campers op een grote grasvlakte. De enige voorziening is een put waar afvalwater in geloosd mag worden en er is een stroompaal. De toiletten kunnen bij de brandweer (300 mtr) geleegd en gespoeld worden tevens is er ook (gratis) water. De overgang van de lawaaierige CP in Bebra is erg groot. Maar na enige gewenning een prima plek. km st. 682.

dinsdag 15 juni. We blijven vandaag hier. Van een andere camperaar horen we dat het normaal gesproken in deze tijd “De Mohn bluhe” is waardoor het land helemaal paars kleurtIMG20210614134016_compressed.. Als gevolg van het koude voorjaar is bloei 14 dagen opgeschoven. De man vertelde dat hij ieder jaar hier speciaal voor naar deze CP komt.  Jammer voor hem en voor ons. Wij zullen het ook niet meemaken. Gaan morgen weer verder.

woensdag 16 juni. 26 gr. Toch maar niet verder, De plek bevalt ons erg goed. Wel hebben we onze reserve toiletcassette moeten inzetten. Maar nu kunnen we ook weer 2 dagen vooruit. Het belooft de komende dagen erg warm te worden. In de loop van de middIMG20210616204558_compressedag arriveerde een eenzame fietser die in de open lucht heeft overnacht in een slaapzak op een luchtbed,

donderdag 17 juni. Vannacht was het erg warm,toch nog goed geslapen. Ook vandaag wordt het weer erg warm.We moeten nu toch echt weg om een CP te vinden war we onze 2 toilet cassettes kunnen legen (we wisten toen nog niet dat we bij de brandweer terecht konden) . We kwamen uit bij het grensmuseum “Schliffersgrund” in de buurt van Bad-Sooden-Allendorf. Via landweggetjes en dorpjes in het gebied van Frau Holle komen we uit eindelijk uit bij het historisch museum. We kunnen hier ontzorgen en overnachten.We vinden een schaduwrijk plekje onder de bomen. Het museum kost 5,00 p.d. en het is heel interessant om te zien hoe oost Duitsland moeite moest doen om hun burgers binnen te houden. Duidelijk is ook dat de Russen daar bij hielpen (Enorme helikopter)..Samen met Rina en rollator brengen we een bezoek aan het museum. Zie foto’s.IMG20210617111543_compressedIMG20210617112248_compressedIMG20210617113757_compressedIMG20210617114640_compressedIMG20210617115120_compressed

Vrijdag 18 juni, we vinden het hier geen plek om langer te blijven. We vullen water bij en vertrekken weer terug naar Germerode. in Frau Holle land. Het was ons daar goed bevallen en hadden inmiddels leuk contact, met een andere camperaar uit Dordmund. Af en toe komt er een camper binnen, maar vertrekt dan later weer als ze de wandelroute van 7,5 km  gelopen hebben.

dinsdag 22 juni We moeten in ieder geval onze 2 caIMG20210622112935_compressedssettes legen bij de brandweer. Eergisteren ben ik 1 x met de rollator een cassette gaan legen, maar dat was niet voor herhaling vatbaar. Dus daarom met de camper. We hebben er 6 dagen met heel veel plezier gestaan.We zijn toen richting de CP Hofgeismar vertrokken.Een flink deel over smalle wegen door het Frau Holle land en over de berg Meissner met boven een mooi uitzicht. Via Witzenhausen en Hannoversch Muden naar Hofgeismar.

We zien een enorme grote camperplaats met ook veel campers. Er kunnen er 58 staan. Omdat het bewolkt is zitten er niet veel mensen buiten, maar het is een prachtige (gratis) plaats met alle voorzieningen, en de meeste zijn  gratis. Een leuk uitzicht het stadje met veel vakwerkhuizen. We vinden er makkelijk een plekje met uitzicht.

IMG20210622154541_compressedIMG20210622154816_compressedIMG20210622154729_compressed

woensdag 23 juni. Het was vannacht een stuk afgekoeld 14 gr. De weersverwachting voor dit gebied is niet best. Vandaag de hele dag bewolkt en de komende dagen wordt veel regen verwacht. De berichten voor NL zijn een stuk beter, dus besluiten we om verder richting huis te gaan. De eerste  stop en overnachting is in  Büren de zelfde CP als waar we op 30 mei  onze reis zijn begonnen zijn. Dat betekent dat we vanaf hier in 1 dag naar huis kunnen.

Donderdag 24 juni Om 10 uur vertrokken en via Haldern naar huis.16.00 uur thuis km stand 1060 km.

We kijken terug op een heerlijke 3 1/2 week onderweg met buiten gewoon mooi weer en hebben tevens de camper kunnen testen op kinderziektes. Gelukkig zijn die er niet veel.

++++++++++++++

VERVOLG op “ juni 2021 nieuwe camper inrijden”

Vrijdag 13 augustus We beginnen in Goch op de camperplaats “friedenplatz”. We treffen daar vrienden die we in Portugal hebben leren kennen. Zij hebbeIMG20210813140306n de afgelopen winter wel in Portugal kunnen doorbrengen. We waren benieuwd hoe het hun was vergaan i.v.m. Corona aldaar.

CP Goch een erg grote camperplaats, bijna een dorp.

Maandag 16 augustus de volgende stop is Rhede. Hier hebben we eerder  ook al eens gestaan. Midden in de stad, naast de brandweer. Alle voorzieningen zijn aanwezig, voor slechts 3,00 p.n. Inclusief winkels op loopafstand.

dinsdag 17 aug. Rhede. Gisteren heeft het hoorapparaat de geest gegeven. Gelukkig had ik nog een reserve apparaat bij me. Specsavers in Winterswijk gebeld voor een afspraak. Kunnen morgen om 10.45 uur terecht. Krijg ik later in de middag een herinneringsmail dat het om 9.45 uur is????. Weer gebeld krijg de klantenservice die de afspraak niet kent. Ze beloofd dat we teruggebeld worden, afwachten dus. De winkel ligt vlakbij een Lidl met een grote parkeerplaats, dus parkeren is geen probleem. We worden inderdaad terug gebeld, het moet toch echt 9.45 zijn. Foutje van hun.

Camperplaats naast de brandweer.

18 aug. Om 8.45 vertrokken naar Specsavers Winterswijk. Camper bij de Lidl geparkeerd en te voet naar de audicien. Het hoorapparaat kreeg een gehele makeover en werkt weer super. Prima service van Specsavers. Bij de Lidl een paar inkopen  gedaan en toen weer terug naar Rhede. Onze plek was gelukkig nog leeg, zodat we verzekerd waren van TV-ontvangst.. Water bij gevuld zodat we voorlopig weer vooruit kunnen. We blijven vandaag nog hier. Nog geen regen gehad en in de middag schijnt zelfs de zon. Alles prima!!.

19 aug vandaag trekken we oostwaarts, in de hoop dat het daar iets beter weer zal zijn. Volgens Weeronline zou het moeten. We gaan richting Munster en de beoogde CP is in Nottuin. Die viel tegen en zijn toen doorgereden naar Senden bij een sportpark. We hebben op de grote parkeerplaats overnacht. De mooie grasplek van de foto van campercontact kon afgesloten worden door een zuil midden in de weg, dus maar niet gegokt.

20 aug. Gisteravond naar een volgende geschikte CP gezocht. Dat werd Rosendahl een bekende plaats voor ons. Een prima plek bij een manege, met alle voorzieningen en een mooie plek om, als het weer beter wordt, lekker buiten te gaan zitten. Om 11.00 arriveren we op de camperplaats. Er staan 4 campers, er is plaats voor 11, dus. plek genoeg voor ons.

A.g.v softwareproblemen en omdat de laptop thuis is gebleven, was het niet mogelijk om deze blog dagelijks bij te houden.

. De camperplaats is wisselend bezet, in het weekend vol en d.d.weeks 2 a 3 campers. De helft ongeveer uit NL.

Dinsdag 24 augustus Rosendahl 12-15 gr. Even de kachel aan gehad. We zijn naar het “Wasserschschloss” op plm 1 km gewandeld. Mooi weer en mooie plaatjes. Vanmiddag zijn Wim en Marlies gekomen, dat zijn goede bekenden vanuit Portugal. IMG20210824110237_compressedIMG20210824110330_compressed

Woensdag 25 aug. 11-14 gr. wisselend bewolkt.

Donderdag 26 augustus zijn we even naar RSF onze dealer in Ochtrup gereden om een paar kleine probleempjes te laten verhelpen. 60 km heen en terug.

27 augustus Tot vandaag hadden we best goed weer, maar nu wisselen de plensbuien zich af met soms zon.  Wel heeft het in de afgelopen nachten wat geregend, maar overdag was het wel goed. Vandaag zijn Wim en Marlies vertrokken. Wij vragen ons ook af wat we zullen gaan doen. De komende 3 a 4 dagen wordt geen beter weer verwacht.

zaterdag 28 augustus afgelopen nacht flinke regenbuien gehad en ook in de ochtend bleef het niet helemaal droog. We hebben besloten om morgen hier weg te gaan en richting Bebra te rijden. Waarschijnlijk in 2 stappen zodat we daar maandag aan komen. Vanaf dinsdag wordt er beter weer verwacht. Uiteindelijk zijn we vanmiddag al gaan rijden. Alvast een stukje de goede kant op, min of meer uit verveling. 1 uur later landen we in Ascheberg. 50 km verder. Het is in de regen prima weer om te rijden. De CP is lastig te vinden. Midden in het centrum achter het gemeentehuis.

Zondag 29 augustus. We stonden vannacht gedeeltelijk onder een eikenboom met erg veel grote eikels maar was de enige plek waar we TV-ontvangst hadden. Af en toe viel er een eikel op het dak maar hield ons niet wakker. Het dak kan er goed tegen. Vandaag gaan we naar Hofgeismar. Hier stonden we op 22/6 ook. Het was eIMG20210831114934_compressedrg rustig op de weg. Het regende de hele weg, maar prima om te rijden. Goede wegen en door een wijds landschap, wat een ruimte heeft Dld tocIMG20210831115300_compressedh.  Onderweg ons weer eens bezondigd aan een Whopper van Burger King. Scheelt uiteindelijk ook 1x koken in de camper. We arriveren om 14.00 uur in Hofgeismar. Er staan best veel campers, maar er is voor ons meer dan genoeg ruimte en niet onbelangrijk wat hoger gelegen en daardoor een droge ondergrond. En alle voorzieningen voor zijn er voor handen en zelfs gratis.

30 en 31 augustus wandelen we in de omgeving en naar het centrum. Het weer is afwisselend wolken/zon.

1 september Vannacht raakte 1 gasfles leeg, Overdag de camper gewassen.

2 september In de ochtend mistig, later kwam de zon door. Paul en Toos hebben deze camperplaats ook gevonden. Erg gezellig. Ons oorspronkelijke doel Bebra, laten we maar varen. De camperplaats is erg gevoelig voor nat weer waardoor het snel erg drassig kan worden. (zie 7 juni j.l.)  Daarom blijven we voorlopig maar in Hofgeismar.

3 september.ochtend mistig maar als snel kwam de zon door. EINDELIJK ZON!!

4 september. In de nacht gaat het alarmlampje branden. De accuspanning van de starteraccu is veel te laag (9,7 Volt) Met een kabel de camper op 220 volt aangesloten. Dit lost echter het probleem niet op. Nog een keer 2 Euro in gedoneerd voor opnieuw 2 Kw stroom.  Het is voor ons duidelijk de startaccu is kapot. Camper 4 mnd oud en maar 1820 km gereden.

5 september Vanochtend nog even de kachel aangehad. We besluiten maar naar huis te gaan.Met een starthulp van Paul en dan  rijden zonder tussenstop, de motor mag niet afslaan. Zelf starten lukt niet zonder hulp.

We komen om 14.00 thuis, gelukkig zonder problemen. Morgen maar naar de garage.

Al met al 23 dagen die we maar snel moeten vergeten.. : Slecht weer Hoorapparaat kapot en tot slot een defecte accu.

6 september. Fiat garage (Schouten) gebeld, we konden gelijk komen. Accu definitief defect. Het blijkt dat de defecte accu niet een originele Fiat accu is (Varta). IMG20210906122206_compressedIMG20210906122220_compressedIn eerste instantie verwachte men problemen om deze accu te claimen, maar na enig intern overleg is de accu vervangen door een nieuwe. Prima service van garage Schouten.

11 en 12 september Een weekendje naar Bovenkarspel . In de week daarna heeft het (losse) 3e zonnepaneel in de garage een plek gekregen en elektrisch aangesloten op een extra regelaar. Ook is bevestiging voor de scooter in de garage vastgesteld en geregeld, Wat dat betreft zijn we er allemaal klaar voor om hopelijk eind oktober weer naar Spanje/Portugal te gaan.

18 en 19 september Een weekendje naar Den Helder.

Gisteren 20 september hebben we de camper, waarschijnlijk tot eind oktober, weer naar de stalling gebracht. Km stand 2900.

Al met al zijn we heel erg tevreden over onze nieuwe aanwinst.