Najaar 2018- voorjaar 2019

24oktober,

Overwinteren in Portugal lijkt verder weg dan ooit. De camper staat voorlopig in de stalling.

De reden dat we begin november niet naar het warme zuiden kunnen vertrekken is dat Rina  ernstige rugklachten heeft en (hopelijk) binnenkort geopereerd wordt.

Vanaf begin april zitten we al in de wachtkamer om Rina’s rugproblemen opgelost te krijgen. Overal lange wachttijden.  Eindelijk de laatste dag van november gaat het dan gebeuren. Een operatie aan haar rug. Angry smile Uitgesteld naar 10 dec.

10 januari. Controle onderzoek in het ziekenhuis. De arts is tevreden en er hoeft geen vervolg afspraak gemaakt te worden. De operatie is goed gelukt en de oorspronkelijke pijnklachten zijn verdwenen.We krijgen groen licht voor onze reis naar Portugal.De verdere revalidatie kan beter in het Portugese klimaat dan in de grijze kou hier.

12 januari zaterdag, De camper is geladen en we kunnen gaan. We vertrekken om kwart over 10. Aankomst in Perl kwart over 4. 386 km gereden. Eerst boodschappen doen bij de Aldi. Het regent in Perl. De camperplaats betaald met een nieuw geïnstalleerde  Ap. Erg handig.

13 januari zondag, Vertrek om 9.45  Eerst naar Schengen om gas en diesel te tanken. Daarna onderweg richting Saint Fargeau. Aankomst 16.30 uur, 409 km gereden. De hele dag in de regen gereden. De camperplaats was voor ons nieuw. Grote plaats midden in het stadje. Onderweg door Frankrijk zien we nog veel kerstversiering, zelfs zagen we nog een mooie kerststal.

14 januari maandag, Vertrek uit Saint Fargeau lekker vroeg om 9.15 uur. De eerste 72 km tot Vierzon over een bochtige weg. Hier doen we 1,5 uur over.In Vierzon bij een Super U getankt en toen verder via de A20 (tolvrij)  tot kort voor Limoge en dan rechtsaf de N141 naar Roullet, hier hebben we lijkt het wel een abonnement op. Onderweg afwisselend zon en donkere wolken, maar gelukkig geen regen.394 km

15 januari dinsdag. Vertrek uit Roullet  om  Via Bodeaux naar de Spaanse grens. Bij uitzondering nemen we nu de toproute. Ook nemen we in Spanje de tolweg  tot Vitoria Gasteiz.. Aankomst in Vitoria Gasteiz (Spanje) om 16.15 uur.  440 km

16 januari woensdag Vitoria Gasteiz  – Torradillos bij Salamanca. Vertrek om 9.15 uur, aankomst14.45 uur.  353 km. grotendeels in de mist

17 januari donderdag Torradillos – Terrugem – Beja  Vertrek om 9.30 uur in de mist, die blijft tot Bejar. Daarna volop zon.  De planning was om in Terrugem te overnachten, maar door het uur wint in Portugal waren we zo v20190117_111810_001roeg dat we door gereden zijn naar Beja. totaal 464 km. Aankomst in Beja 15.30 uur. Op de foto onze amarillis. Die hebben we meegenomen in de verwachting dat er een mooie bloem uit zal komen. Maar tot nu toe groeit alleen de steel.

18 januari vrijdag Beja – Silves 135 km. 2 uur rijden en we zijn er. Aankomsttijd 10.30 uur. Het ontvangst was weer hartelijk, zowel van de beheerder als van dive20190118_134909rse vaste klanten. Jack had voor ons een prima plek gereserveerd. Niet ver van de plek waar we vorig jaar stonden. We kijken de hele plaats over. Het is 17 gr en een strak blauwe lucht. Daar doen we het voor!!