Zomer 2017

De Planning is om Bosnië & Hercegovina te gaan verkennen.

Naar die gebieden waar we nog niet eerder zijn geweest, maar …..

[slideshowck id=3554 ]

lees verder ……..

Zondag 2 juli, na afscheid van buurtjes genomen te hebben, we vertrekken om 12 uur. Bij Bergh gaan we de grens over en nemen we de Duitse A3 richting Oberhausen. Op eens zien we op de andere weghelft, richting de grens, een enorme activiteit van hulpverleners, 2 helicopters en ambulances en brandweer. Geen idee wat er gebeurt is maar gelukkig niet op onze weghelft. De file erachter is meer dan 10 km. De mensen zitten op de vangrail te wachten. Geen idee hoe lang ze er staan.
Bij Huxe eten we een piza die we bij ons hebben. Dan richting Dortmund. Tomtom leidt ons om een 7 km lange file. Om 15.30 uur zijn we in Buren, onze overnachtingsplaats. Onderweg en ook in Buren regent het bijna pauzenloos. Om 6 uur schijnt de zon.

3 juli. Buren -Tiefenort. Via Kassel en Rotenbu a.d. Fulda naar Tiefenort.  Onderweg voor een klein plaatsje stond een flitser onder aan een 7% helling. Bingo. Misschien 5 km te hard.

Een eenvoudige en rustige camperplaats bij het zwembad. De zon schijnt de hele dag volop.

Een patatje met Bockworst en een lokaal biertje. In de Imbiss van het zwembad. Om 20 uur is het 31 gr

4 juli Tiefenort- Kulmbach. Via voornamelijk binnenwegen komen we om 14.00 uur op de camperplaats Kulmbach aan. Een zijn mooie  schaduwplekken, maar daar heb je geen TV-ontvangt. Hier kwamen we ieder jaar soms 2x als we opweg waren voor de NKC.

8 juli we staan er nog steeds. Het is erg warm en verder naar het zuiden zeer (te)warm voor ons. In Bosnië gemiddeld 35 gr to 40 gr.. Daar gaan we (voorlopig ) niet heen. We zitten duidelijk in het verkeerde jaargetijde. We staan hier prima. Het  stadje en supermarkt is om de hoek. We blijven  hier in ieder geval tot maandag. Dan zien we wel verder.

HELAAS DUS NIET NAAR BOSNIË

Maandag 10 juli. Het heeft vannacht geonweerd en hard geregend. We wilden weg maar vonden het met het ingewikkelde weerbeeld, moeilijk om te bedenken waar naartoe. Uiteindelijk zijn we beredeneerd naar het zuidwesten gereden. Het zuiden is erg warm in het noorden en het oosten onweersbuien dus op naar het westen. We overnachten in Neckarsulm bij Aquatol, een zwemparadijs.Morgen kijken we weer naar het weerbericht en laten ons daardoor leiden. In het grensgebied van Frankrijk en de Rijn lijkt het beter te worden.

11 juli, We rijden naar een camperplaats aan de Rijn bij Karsruhe. Altijd leuk om de naar de vrachtschepen te kijken. Het weer is vandaag op een klein buitje na best goed. Morgen wordt het net als in  NL. Veel regen verwacht. We wachten het af.

12 juli. Karlsruhe – Freudenstadt. Een prachtige route via de Schwarzwalder Tälenroute . Jammer dat het de hele dag geregend heeft. Grensbach was zeker de moeite waard om te bekijken, maar helaas het was er kletsnat. Onderweg mooie plaatsjes met veel hotels vanwege de vele kurorten. In Freudenstadt staan we bij het zwembad. Af en toe stortregen en windvlagen, maar we zitten hoog en droog in onze camper.

13 juli. Freudenstadt – Emmendingen. Het weer is helemaal opgeknapt. Vandaag en de komende dagen gaan we het Schwarzwald verkennen. We waren helemaal vergeten hoe mooi deze streek is. Maar ja we gingen ook altijd naar het zuidoosten op weg naar Oostenrijk en verder. De camperplaats in Emmendingen is groot en opnieuw bij een zwembad.

Als kers op de taart hebben we Wifi, aangeboden door de gemeente Emmendingen.

15 juli Het weer is prima. Een goed moment om de scooter er uit te halen en de naaste omgeving te verkennen

16 juni tennis gekeken en schaduw opgezocht onder de luifel.

17 juli. Web gaan weer een stukje van het zwarte woud ontdekken. De Badische Weinstrasse en de Schwarzwald Panoramastrasse. Het weer is schitterend dus ideaal om te rijden. Eerst even boodschappen gedaan bij de Lidl. Op de Panoramastrasse komen we op 1000 meter in een gebied dat Kandel heet. In de winter werken de skiliften, maar nu wordt er een andere sport beoefend: “Drachenfliegen” of Parasailing. Een iedeale plek met een schitterend uitzicht op Waldkirch en Emmendingen. Om 4 uur zijn we weer op de camperplaats, waar we nauwelijks nog een plekje kunnen vinden. Het is warm, 32 graden, we zitten tot half elf nog buiten.

19 juli. Gisteren in de hitte van 32 gr. onze 56e trouwdag gevierd. Het leek s’avonds te gaan onweren maar het is bij windvlagen gebleven. Tot 22.30 uur buiten gezeten. Omdat het bijna niet afkoelde hebben we bijna niet geslapen. Vanochtend zijn om 10 uur vertrokken richting de Vogezen. Via Neurenberg (aldi) de Rijn over. Midden op de Rijnbrug kwamen we stil te staan. Later bleekm de oorzaak een grote “Grenscontrole” met veel militairen .1 voor 1 mochten we door.

In Thann vonden we een prachtige camperplaats aan een riviertje en konden we in de schaduw van de bomen achter de camper zitten.

We blijven hier 2 nachten staan.