Van Ancona naar huis.

21-06-2013 Aankomst in Ancona met 1 uur vertraging om 17.00 uur.

clip_image002_thumb

Om 14.00 komen we in de lounge van de boot nog één keer bij elkaar voor een gezamenlijk kopje koffie. Daarna nemen we op de NKC-manier afscheid van elkaar. Hierdoor neemt iedereeen afscheid van iedereen.

20130621_150117

Einde van een zeer enerverende reis.

plm 17.30 uur. Het van de boot afrijden gaat net zo snel als er op. Maar dan moet  al dat verkeer door het stadje met smalle straatjes en verkeerslichten. Dat geeft een enorm gedrang. We slaan dan ook een zucht van verlichting als we richting snelweg rijden. We nemen de tolweg richting Ravenna omdat we  weer, net als op de heenreis, in Lido Adriano willen overnachten. We komen daar om 21.30 uur aan. Onderweg hebben we op een parkeerplaats even het nieuws en GTST gekeken. Het is nog steeds 30 gr in de camper. Toch hebben we beter kunnen slapen dan aan boord.

22-06-2013 Lido Adriano – Borgo Valsugana. We kozen voor de route richting Venetië, in de hoop dat de weg daar nog redelijk zou zijn. De laatste keer dat we die weg gereden hebben ( in 2005) was het asfalt net vernieuwd. Inmiddels waren er al weer hele stukken beschadigd, maar ook vernieuwd en viel de weg al met al erg mee. Via Padova gaat het richting Trento. Onderweg bij een Lidl boodschappen gedaan en een vers broodje gegeten. In Borgo Valsugana vonden we een mooie overnachtingsplek.

23-06-2013 Borgo Valsugana – San Valentino Alla Muta (bij de Rechenpass). De route tot Trento gaat door een prachtig bergachtig gebied, o.a. langs de toeristenplaats Levico aan het gelijknamige meer. Vanaf Trento hebben we de Autostrada genomen tot de afslag Bolzano/Merano. Van daar langzaam klimmend richting de Rechenpass. De overnachtingsplaats ligt naast een hotel met een camping. ‘s-Avonds een fikse onweersbui met een enorme onweersklap. De temperatuur zakte die nacht tot 7 gr. De volgende ochtend waren de bergtoppen in de omgeving allemaal onder gesneeuwd.

24-06-2013 San Valentino – Giengen (Dld)  Met de winterkleren weer aangetrokken vertrekken om om 09.15 richting Oostenrijk. In Landeck getankt en vervolgens van Landeck tot Imst in de regen achter groepen fietsers ( zeker 750 stuks!!) aan gereden met een gangetje van 35 km/h . Ze werden door politie begeleid en reden in groepen van minstens 100 stuks. Inhalen was absoluut onmogelijk. Gelukkig gingen ze in Imst de andere kant op. Via de Fernpass rijden we richting Duitsland. In Giengen, zo’n 50 km boven Ulm vonden we weer de overnachtingsplaats die we op de heenweg ook al hadden gebruikt.

25-06-2013 Giengen – Thuis. Ruim 600 km. Oorspronkelijk wilden we onderweg nog 1 keer overnachten, maar gezien het slechte weer zijn we maar doorgereden en kwamen we om 18.30 uur thuis.

Dit is het einde van een zeer gedenkwaardige en enerverende reis van plm 7500 km.